Az antioxidánsok újabb kedvező hatására bukkantak

[origo] | 2010. 07. 19., 20:03
Ha étrendünket hosszú távon antioxidánsokkal egészítjük ki, az nem csak cukor- és zsíranyagcserénkre van jótékony hatással, hanem vérnyomásunkra és az érfalak rugalmasságára is. Izraeli kutatók ezt egy olyan tanulmányban bizonyították, melynek során véletlenszerűen kiválasztott résztvevőknek olyan kapszulát adtak, amely C-vitamint, E-vitamint, Q10 koenzimet illetve szelént tartalmazott.

Az izraeli Wolfson Gyógyászati Központ kutatócsoportja, Reuven Zimlichman vezetésével az intézmény hipertóniás részlegének 70 betegét vonta be a tanulmányba. A kutatás vezető elmondása szerint az antioxidánsok jelentős mértékben növelték azon betegek érfalainak rugalmasságát, akiknél a szív- és érrendszeri betegségeket előidéző rizikófaktorok közül több is jelen volt.


Az érfalak rugalmassága azért fontos tényező, mert ennek csökkenése érszűkület kialakulását vetíti előre. Az antioxidánsok erekre gyakorolt jótékony hatása a glükóz- és lipidanyagcsere javulásával, valamint a vérnyomás jelentős csökkenésével hozható összefüggésbe.


Fél év után jelentősen rugalmasabb lett a betegek érfala az antioxidánstól


Az eddigi klinikai tesztek nem bizonyították egyértelműen az antioxidánsok érrendszerre gyakorolt kedvező hatását. Hogy tisztább képet kapjanak, Zimlichman és kollégái 70 páciens között véletlenszerűen osztottak szét antioxidáns-tartalmú, illetve placebo kapszulákat, amelyeket a résztvevők 6 hónapon keresztül szedtek.


A vizsgált személyek egészségi adatait feljegyezték a kísérlet kezdetekor, három hónap, majd hat hónap elteltével. A kutatócsoport azt találta, hogy azoknak, akik antioxidáns-kapszulát kaptak, sokkal rugalmasabb lett az érfaluk, valamint csökkent a vércukor- és koleszterinszintjük.


Zimlichman szerint tanulmányuk bebizonyította, hogy a szív- és érrendszeri betegségben szenvedők antioxidánsokkal való klinikai kezelése jelentős eredményekhez vezethet.


A pozitív eredményekről a BioMed Central Nutrition and Metabolism (Táplálkozás és Anyagcsere) című folyóiratában számoltak be.

Medipress

hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Nap tippje

Forrás: iStockphoto

Sót a szájba!

Torokfájásra, szájfekélyre vagy egyszerűen csak a fertőzések megelőzésére remek megoldás a sós vizes öblögetés.

Még több tipp »

Legújabb hozzászólás

Legolvasottabb cikkek

Szilvi75 // 2010 // feb // 23

Bocsánat, most látom csak, hogy hölgy írta a cikket. Még szomorúbb vagyok, már csak a cím miatt is. Egy kérdőjel a végén esetleg javított volna valamicskét, de ez a kijelentő mód.H...

Gyerekvállalás: 22 hónap türelem az apától (38)
Erika0000 // 2011 // okt // 02

Az én apukámnak izületi gyulladása volt,ujjak,váll,könyök,forgó,térd,boka,már alig tudott mozogni.Elmentünk magán orvoshoz és felirt olyan fájdalomcsillapitó gyulladáscsökkentőt am...

Túladagolja az országot a vitaminguru (142)
ann16 // 2010 // máj // 11

Érdekes dolgok ezek...Az orvosom szerint a sárgatest hormon nem csinál kárt...ezért ajánlják a szoptatós anyukáknak is. Átmegy az anyatejbe valamennyi belőle , én ezért nem szedte...

A nőgyógyász rémtörténete a tamponhasználatról (53)
durcika // 2010 // okt // 12

Msn címem: ojuna@windowslive.com email címem:ojuna@freemail.hu

A világ legkövérebb emberének utolsó esélye (23)
Dr.Pizza // 2010 // nov // 09

Kedves Papp Anikó, ne törődjön senkivel, legyen önmaga. Azt nem vehetik el. De ha a szomszédom állandóan tiroli ruhában járna, én is furcsállanám egy idő után...

Mitől függ, hogy gyerekünk menő vagy nem-menő lesz-e az osztályában? (13)
A LifeNetwork szerkesztősége környezetbarát, hőszivattyús irodaházban működik.