Erősíti a fogakat a zöld tea

[origo] | 2010. 07. 01., 12:00
A Preventive Medicine folyóiratban megjelent egyik cikk szerint napi legalább egy csésze zöld tea elfogyasztása csökkenti az öregedéssel járó fogvesztés esélyét.

A kutatók úgy vélik, hogy a zöld teában, illetve kisebb mennyiségben az oolong teában megtalálható vegyületeknek, a katekineknek köszönhető mindez. A cukorral azonban óvatosan kell bánnunk, mert bármilyen édesítés rontja a hatást.


"A zöld teának baktériumölő hatása van, amely a fogakat is érinti, azonban kizárólag akkor, ha cukor nélkül isszuk a teát" - magyarázta Alfredo Morabia, a Columbia University kutatója, a folyóirat szerkesztője, aki kommentárt írt a tanulmányhoz. "Arról is beszámoltak, hogy az édesített kávé fogyasztása ártalmas a fogak szempontjából, míg a feketekávé jótékony hatású."


Yasushi Koyama, a Tohoku Egyetem Orvosi Karának munkatársa csapatával több, mint 25 ezer, 40 és 64 év közötti japán férfit és nőt vont be a vizsgálatba. Kiderült, hogy a naponta legalább egy csésze teát fogyasztóknál 19 százalékkal csökken annak az esélye, hogy 20 fognál kevesebbel rendelkezzenek (a felnőtteknek a bölcsességfogakkal együtt összesen 32 foguk van) azokhoz viszonyítva, akik nem ittak zöld teát. Ugyanez a szám a nők esetében 13 százalék volt.


A teafogyasztás jótékony hatását magyarázhatná, hogy a meleg italok kiöblítik a szájüreget, azonban a szintén melegen fogyasztott kávé esetében nem tapasztaltak ilyen hatást, így valószínűleg másban rejlik a titok nyitja. A katekinekről korábban kimutatták, hogy elpusztítják a fogszuvasodással és ínybetegségekkel kapcsolatos baktériumokat, így a kutatók úgy vélik, ez felelős a tea jótékony hatásáért.


"Korábbi vizsgálatok kimutatták, hogy a zöld tea rendszeres fogyasztása csökkenti az ínybetegségek előfordulását, amely a felnőttek esetében a fogvesztés leggyakoribb oka" - nyilatkozta Samuel Low, a University of Florida Fogorvosi Karának kutatója, az Amerikai Periodontológiai Társaság (AAP) elnöke. "Az egészség megőrzéséhez hozzátartozik a fogak és az íny egészségének megőrzése is. Ezért olyan fontos olyan egyszerű módszerek felderítése, amelyekkel javítható a szájüreg higiénéje, ilyen a zöld tea rendszeres fogyasztása, amelyről már régóta tudjuk, hogy jó hatással van egészségünkre" - tette hozzá Low.


[origo]

hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Nap tippje

Forrás: iStockphoto

Sót a szájba!

Torokfájásra, szájfekélyre vagy egyszerűen csak a fertőzések megelőzésére remek megoldás a sós vizes öblögetés.

Még több tipp »

Legújabb hozzászólás

Legolvasottabb cikkek

Szilvi75 // 2010 // feb // 23

Bocsánat, most látom csak, hogy hölgy írta a cikket. Még szomorúbb vagyok, már csak a cím miatt is. Egy kérdőjel a végén esetleg javított volna valamicskét, de ez a kijelentő mód.H...

Gyerekvállalás: 22 hónap türelem az apától (38)
Erika0000 // 2011 // okt // 02

Az én apukámnak izületi gyulladása volt,ujjak,váll,könyök,forgó,térd,boka,már alig tudott mozogni.Elmentünk magán orvoshoz és felirt olyan fájdalomcsillapitó gyulladáscsökkentőt am...

Túladagolja az országot a vitaminguru (142)
ann16 // 2010 // máj // 11

Érdekes dolgok ezek...Az orvosom szerint a sárgatest hormon nem csinál kárt...ezért ajánlják a szoptatós anyukáknak is. Átmegy az anyatejbe valamennyi belőle , én ezért nem szedte...

A nőgyógyász rémtörténete a tamponhasználatról (53)
durcika // 2010 // okt // 12

Msn címem: ojuna@windowslive.com email címem:ojuna@freemail.hu

A világ legkövérebb emberének utolsó esélye (23)
Dr.Pizza // 2010 // nov // 09

Kedves Papp Anikó, ne törődjön senkivel, legyen önmaga. Azt nem vehetik el. De ha a szomszédom állandóan tiroli ruhában járna, én is furcsállanám egy idő után...

Mitől függ, hogy gyerekünk menő vagy nem-menő lesz-e az osztályában? (13)
A LifeNetwork szerkesztősége környezetbarát, hőszivattyús irodaházban működik.