A kóla lehetséges hatása a spermiumokra

[origo] | 2010. 03. 30., 11:34
Árthatnak ondósejtjeiknek azok a férfiak, akik naponta egy liternél több kólát isznak - állítják dán kutatók.

Átlagosan 30 százalékkal mértek alacsonyabb spermiumszámot ezeknél a férfiaknál a kólát nem fogyasztókhoz képest, noha az még így is a normális határon belül volt.


A háttérben vélhetően nem a kóla koffeintartalma áll, mert a kávénak például nem ismerik ilyen hatását, noha koffeintartalma magasabb. Nagyobb valószínűséggel az üdítő más összetevője vagy az egyébként is egészségtelenebb életmód lehet a kiváltó ok.


Az American Journal of Epidemiology című szakfolyóirat online kiadásában megjelent tanulmányt Tina Kold Jensen koppenhágai kutató vezette. A vizsgálatban 2500-nál több fiatal férfi vett részt.


Az elmondásuk szerint kólát nem ivó férfiak ondójában a spermiumszám átlagosan 50 millió volt, míg abban a csoportban - 93 férfi tartozott ide -, ahol az egy litert is meghaladta a naponta elfogyasztott kóla mennyisége, átlagosan csak 35 millió volt az ondósejtek száma milliliterenként. A sokat kólázó férfiak egyúttal egészségtelenebbül is éltek az átlagosnál.


A kutatók hangsúlyozták, még nem egyértelmű, hogy az egészségtelen életmód, a kóla, esetleg a kettő együtt okozza a spermiumszám csökkenését.

Medipress

hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Nap tippje

Forrás: iStockphoto

Sót a szájba!

Torokfájásra, szájfekélyre vagy egyszerűen csak a fertőzések megelőzésére remek megoldás a sós vizes öblögetés.

Még több tipp »

Legújabb hozzászólás

Legolvasottabb cikkek

Szilvi75 // 2010 // feb // 23

Bocsánat, most látom csak, hogy hölgy írta a cikket. Még szomorúbb vagyok, már csak a cím miatt is. Egy kérdőjel a végén esetleg javított volna valamicskét, de ez a kijelentő mód.H...

Gyerekvállalás: 22 hónap türelem az apától (38)
Erika0000 // 2011 // okt // 02

Az én apukámnak izületi gyulladása volt,ujjak,váll,könyök,forgó,térd,boka,már alig tudott mozogni.Elmentünk magán orvoshoz és felirt olyan fájdalomcsillapitó gyulladáscsökkentőt am...

Túladagolja az országot a vitaminguru (142)
ann16 // 2010 // máj // 11

Érdekes dolgok ezek...Az orvosom szerint a sárgatest hormon nem csinál kárt...ezért ajánlják a szoptatós anyukáknak is. Átmegy az anyatejbe valamennyi belőle , én ezért nem szedte...

A nőgyógyász rémtörténete a tamponhasználatról (53)
durcika // 2010 // okt // 12

Msn címem: ojuna@windowslive.com email címem:ojuna@freemail.hu

A világ legkövérebb emberének utolsó esélye (23)
Dr.Pizza // 2010 // nov // 09

Kedves Papp Anikó, ne törődjön senkivel, legyen önmaga. Azt nem vehetik el. De ha a szomszédom állandóan tiroli ruhában járna, én is furcsállanám egy idő után...

Mitől függ, hogy gyerekünk menő vagy nem-menő lesz-e az osztályában? (13)
A LifeNetwork szerkesztősége környezetbarát, hőszivattyús irodaházban működik.