A mediterrán étrend segíthet a bőrdaganatok megelőzésében

[origo] | 2010. 08. 27., 15:40
Ki ne szeretne a nyáron eltölteni egy napot a tengerparton - azonban mindig számolni kell a sugárzás káros hatásaival. A Tel Avivi Egyetem kutatói megállapították, hogy étrendünk segítségével biztonságosabbá tehetjük a napsütést.

Az antioxidánsban és omega-3 zsírsavban gazdag ételek - melyek leginkább a mediterrán étrendre jellemzőek - védő hatásúak a melanómával szemben. A mediterrán országokban amúgy is alacsony a melanóma aránya, ennek oka, hogy az étellel bevitt anyagok segítik mind a sejtek, mind az egész szervezet regenerációs készségét. A görög ételek, mint az olíva, a hal, a joghurt, a zöldségek és a gyümölcsök ugyanannyira hatásosak a napsugárzás elleni harcban, mint a tradicionális eszközök, például a napolaj, a sapka, illetve a könnyű ruházat.


A kiindulási pont az volt, hogy az UV-sugarak a bőr molekuláit oxidáció segítségével károsítják, tehát elméletben antioxidánsok segítségével ez a károsodás kivédhető. A vizsgálatban az antioxidánsok, főként a karotinoidok, melyek a paradicsomban, sárgarépában, görögdinnyében, tökben találhatóak meg, a bőrben felhalmozódva késleltetik a sugárkárosodás okozta bőrpír kialakulását, ezen túlmenően pedig a genetikai állomány károsodását, valamint a daganatok kialakulását.


Dr. Shapira szerint a kutatási eredmény kiemelt fontosságú a klímaváltozásra adott válaszban, hiszen a hagyományos módszerek, és a napfény kerülése mellett a táplálkozás újabb védő faktort jelenthet az egyre fokozódó UV-sugárzás elleni harcban. Azonban a gyümölcsök és az antioxidánsok egyedül nem hatásosak, a többi módszert sem szabad háttérbe szorítani.


Medipress

hirdetés

Hirdetés

Hirdetés

Nap tippje

Forrás: iStockphoto

Sót a szájba!

Torokfájásra, szájfekélyre vagy egyszerűen csak a fertőzések megelőzésére remek megoldás a sós vizes öblögetés.

Még több tipp »

Legújabb hozzászólás

Legolvasottabb cikkek

Erika0000 // 2011 // okt // 02

Az én apukámnak izületi gyulladása volt,ujjak,váll,könyök,forgó,térd,boka,már alig tudott mozogni.Elmentünk magán orvoshoz és felirt olyan fájdalomcsillapitó gyulladáscsökkentőt am...

Túladagolja az országot a vitaminguru (142)
ann16 // 2010 // máj // 11

Érdekes dolgok ezek...Az orvosom szerint a sárgatest hormon nem csinál kárt...ezért ajánlják a szoptatós anyukáknak is. Átmegy az anyatejbe valamennyi belőle , én ezért nem szedte...

A nőgyógyász rémtörténete a tamponhasználatról (53)
durcika // 2010 // okt // 12

Msn címem: ojuna@windowslive.com email címem:ojuna@freemail.hu

A világ legkövérebb emberének utolsó esélye (23)
Dr.Pizza // 2010 // nov // 09

Kedves Papp Anikó, ne törődjön senkivel, legyen önmaga. Azt nem vehetik el. De ha a szomszédom állandóan tiroli ruhában járna, én is furcsállanám egy idő után...

Mitől függ, hogy gyerekünk menő vagy nem-menő lesz-e az osztályában? (13)
Kóbor Sándor // 2010 // nov // 17

Énis évek óta bajlódok csípő fájdalmammal. Még tudok járni,de fáj minden lépés.Pedig régen tájékozódási futóként soksok km-t tudtam lefutni.Szerettem mászkálni minden felé.Mostansá...

Az ízületi gyulladás depresszióhoz vezethet (15)